۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۵۵۰۹۷
هانی زاده مطرح کرد؛

جدیت حاکمیت در مقابله با فساد | پیامد‌های اقدامات قوه قضائیه در عرصه خارجی

جدیت حاکمیت در مقابله با فساد | پیامد‌های اقدامات قوه قضائیه در عرصه خارجی
هانی زاده گفت: اقدامات قوه قضائیه تأثیر بسیار زیادی بر کشور‌های منصف و آزاده بر جای گذاشت و نشان داد که بدون ملاحظه کاری آماده مقابله با غارتگران بیت المال است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا دراهواز، برخورد با متخلفان در قوه قضائیه از سوی آیت الله رئیسی را اقدامی نیک برشمرد و گفت: اختلاس‌هایی که در سال‌های گذشته روی داد تأثیر بسیار منفی بر افکار عمومی جامعه ایرانی باقی گذاشت؛ چرا که قوه قضائیه در برابر افکار عمومی نسبت به برخی تخلفات در حوزه مالی مسؤولیت دارد.

تحلیلگر مسائل بین الملل بیان داشت: آیت الله رئیسی پس از به دست گرفتن ریاست قوه قضائیه راهبرد کوتاه کردن دست اختلاسگران از بیت المال را در پیش گرفت که در این باره به وعده خود عمل و بسیاری از اختلاسگران را دستگیر و محاکمه کرد.

هانی زاده ادامه داد: اقدامات آیت الله رئیسی، این اطمینان خاطر را به ملت ایران داد که بیت المال در دست یک انسان امین قرار داد و می‌تواند با اختلاسگران مقابله کند؛ از همین رو شاهد محاکمه‌های علنی هستیم.

وی گفت: محاکمه علنی متهمان اقتصادی به خوبی نشان می‌دهد که قوه قضائیه به دنبال کوتاه کردن دست غارتگران بیت المال است و چنین قوه‌ای اکنون در جایگاه اصلی خود قرار دارد، محاکمه برخی افراد که میلیارد‌ها تومان از بیت المال غارت کردند به خوبی نشان می‌دهد که مقابله با فساد در درون حاکمیت بسیار جدی است.

تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به جایگاه منطقه‌ای و بین المللی ایران اسلامی بیان داشت: ایران همواره مورد توجه رسانه‌های بین المللی است، اقدامات قوه قضائیه جمهوری اسلامی در میان ملت‌های آزاده جهان بسیار تأثیرگذار بوده و احترام خاصی برای ملت ایران قائل هستند.

هانی زاده با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند تلاش برای زیر سؤال بردن اقدامات قوه قضائیه دارند، خاطرنشان کرد: اقدامات قوه قضائیه تأثیر بسیار زیادی بر کشور‌های منصف و آزاده جهان بر جای گذاشت و نشان داد که بدون پرده پوشی و ملاحظه کاری آماده مقابله با غارتگران بیت المال است. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات